środa, 1 lutego 2012

Aktualizacja biblioteczki

Odkąd ostatni raz prezentowałam moje książkowe zbiory minęło już sporo czasu, a moja biblioteczka nieco się zmieniła. Dlatego postanowiłam dzisiaj pochwalić się po raz kolejny ;) (i przyznaję, ogarnęło mnie lenistwo, mózg domaga się paru dni wolnych, na pisanie jakichkolwiek wrażeń z lektury nie mam siły).

Przejdźmy więc do sedna: zapraszam Was na mini-wycieczkę po moich skromnych zbiorach.


Powyższy zbiorek to moja kolekcja dzieł Martina. George zasłużył na osobne miejsce :)


(Małe ćwiczenie gimnastyczne- przekręćcie głowy o 90 stopni w prawo. Blogger się buntuje)
Na powyższym zdjęciu widać połowę mojego regału. Książki stoją tam w dwóch rzędach, prezentuję tylko jeden. Na wyższej półce umieściłam dzieła Austen, sióstr Bronte i Elizabeth Gaskell (plus książki, które znalazły się tam z braku innego miejsca), na dolnej- nieco francuskiej klasyki, dalszą część angielskiej, Henry'ego Jamesa i zbłąkane tomiszcza kategorii wszelakich.


(Ćwiczeń gimnastycznych część dalsza)
Druga połowa regału. Jak widzicie tylko jedna półka zarezerwowana jest dla książek, na drugiej rozsiadła się moja mizerna kolekcja filmowa. Tą półką rządzi kompletny misz-masz: znajdziemy tu i Allende, i Fabera, a i "Anna Karenina" zadomowiła się na dłużej.


Mój drugi regał- widok ogólny.


Przejdźmy do bardziej szczegółowych ujęć. Cały regał pozbawiony jest jakichkolwiek zasad porządkowania, wpycham książki tam, gdzie znajdę odrobinę wolnego miejsca. I tak tutaj możecie zobaczyć serię o Potterze w towarzystwie Lessing.


Druga część dolnej półki. W oczy rzuca się szczególnie seria o Wiedźmie pióra Olgi Gromyko.


Przejdźmy półkę wyżej. Tutaj króluje Philippa Gregory i Zafon.




Za stosikiem z książkami Gregory schowały się inne pozycje o tematyce Tudorowej oraz kolekcja Briggs.


Ostatni przystanek mini-wycieczki. W tym miejscu króluje tzw. misz-masz.


Ostatnie pozycje mojego książkowego zbioru- tomy zasłonięte, uzupełnienie poprzedniego zdjęcia.

I to by było na tyle. Mam nadzieję, że mini-wycieczka się podobała :)

Pozdrawiam serdecznie!

47 komentarze:

Panna Indyviduum pisze...

Piękne masz te zbiory... A niektóre książeczki to tak cichaczem bym Ci podkradła ;>

Klaudia Bacia pisze...

Uwielbiam oglądać czyjeś biblioteczki. Sama ostatnio aktualizowałam zdjęcia mojej (Zapraszam do oglądnięcia ^^) Twoja pozostawiła we mnie uczucie zazdrości - większość z tych książek zabrałabym Ci i przeczytała!

Pozdrawiam serdecznie, ja.

:)

Nika pisze...

Można śmiało Ci pozazdrościć niektórych wydań książek, przepiękne! :D No i Martina też bym chętnie podkradła, bo niestety wciąż znam go tylko z opowiadań...

Isadora pisze...

Widzę, że mamy dość podobny gust, jeśli chodzi o książki:) Uważaj, żebym Ci nie podebrała tego i owego xD
Piękna biblioteczka!
Pozdrawiam serdecznie:)

Querida pisze...

Masz wspaniałe zbiory. :) Tyle książek wpadło mi w oko... Najchętniej włamałabym się do Ciebie i zabrała Ci połowę Twoich zbiorów. ;D

kasandra_85 pisze...

Ależ piękna kolekcja. Gratuluję książkowych zbiorów!!

Klaudia Bacia pisze...

Tak,układ mam według wydawnictw. Pewnego dnia miałam trochę wolnego czasu to zabrałam się za porządek i taki oto był rezultat. Kiedyś jak mnie weźmie to może poukładam gatunkami ;]

A Tobie życzę motywacji w układaniu ;}

Cathleen Sural pisze...

Dokładnie, prestiżu w tej książce - zero.

Wspaniała kolekcja, szczególnie zazdroszczę "Złodziejki książek" koniecznie muszę się zaopatrzyć w tę pozycję :)

fochinii pisze...

Uwielbiam oglądać różne biblioteczki a Twoja jest naprawdę wspaniała. :)
Ja tez mam manię kupowania książek, a potem niektóre stoją nawet po kilka lat bo nie mam czasu ich czytać. Też jestem na profilu bio-chem w maturalnej. Niestety z czasem na czytanie jest naprawdę ciężko... :(
Widziałam u Ciebie na półce "Złodziejkę książek", właśnie ostatnio ją skończyłam, czytałaś? Jakie są Twoje odczucia?

UpiornyGroszek pisze...

ederlezi: Dziękuję :) Taka to już specyfika biol-chemów, czasu brakuje zawsze. Ale gdybym mogła raz jeszcze podjąć decyzję wyboru profilu zdecydowałabym tak samo jak te trzy lata temu ;) "Złodziejkę książek" dosłownie połknęłam dwa lata temu. Wspaniała proza, wzruszająca, dająca do myślenia, a jednocześnie napisana tak lekko, że kolejne strony migają przed oczami. Przy okazji, przypomniałaś mi, że miałam nabyć "Posłańca" ;)

UpiornyGroszek pisze...

versatile: Kupuj koniecznie, zakochasz się w tej książce :)

Klaudia: Za motywację dziękuję, ale niestety- natury lenia nie pokonam ;) O ile układanie książek jest samo w sobie czynnością niezwykle przyjemną, o tyle myślenie o tym, którą książkę przyporządkować do danego gatunku mnie wykańcza.

kasandra_85: Dziękuję ^^

UpiornyGroszek pisze...

Querida: Czytelnikiem jestem niezwykle egoistycznym, więc powiem wprost- nie oddam :D Zbytnio jestem przywiązana do mojego skromnego zbioru.

Isadora: Oj oj, czas wynająć prywatnego ochroniarza do pilnowania zbiorów :P Jak mi któraś książka zginie to wiem kogo oskarżać na policji :D

giffin: Do Martina jestem przywiązana jak do własnej rodziny, nie oddam ;) Ale zdobywaj jego dzieła czym prędzej, warto! Martin to mój osobisty fenomen czytelniczy.

Panna_Indyviduum: Cichaczem? Wszyscy chcą mnie dzisiaj okraść :D Jak będę (hipotetycznie) likwidować zbiory, to wiem do kogo się zgłosić :)

Annie pisze...

Świetna biblioteczka! Dużo pozycji posiadam, ale jeszcze więcej chętnie bym Ci podkradła. Zwłaszcza tą przepiękna kolekcję dzieł Jane Austen i serię "Jeździec miedziany". :)
Przypomniałaś mi, że od kilku miesięcy noszę się z zamiarem zaprezentowania mojej biblioteczki i ciągle o tym zapominam - muszę teraz to konicznie nadrobić. :)
P.S. hahah, ach ten biol-chem :) jak tam nastroje w klasie maturalnej? na jakie studia się wybierzasz? :)

Annie pisze...

P.S.2 Widzę, że kolejka złodziei do Twojej biblioteczki dłuuuga, a ja na samym końcu. Ciekawe czy coś dla mnie zostanie :P

UpiornyGroszek pisze...

Annie: Jane Austen faktycznie prezentuje się pięknie, ale brakuje mi jeszcze dwóch pozycji- "Mansfield Park" i "Lady Susan. Watsonowie. Sanditon". Muszę je dokupić przy pierwszej okazji, wtedy będzie to wyglądać jeszcze lepiej :)
Ustawiaj się w tej kolejce, ale obawiam się, że zostaną jedynie resztki z pańskiego stołu :D

Cassiel pisze...

Ajjj :D Jak to pięknie wygląda *.* Gratuluję takiej pięknej biblioteczki, jest czego pozazdrościć! To teraz będę miała nadzieję że kiedyś też będę miała niektóre pozycje u siebie :DD

Immora pisze...

Świetna biblioteczka :) I fajny sposób jej pokazania! Też kiedyś muszę coś takiego zrobić, jak będę mieć chwilkę :)

Weronika pisze...

Uwielbiam oglądać cudze biblioteczki.
Martin z oddzielną półką.Ho, ho. No to jak widać nie mam prawa żałować swojego zakupu.
I Austen - zazdroszczę. Też muszę sobie takową sprawić.
Mnie intryguje co jest pomiędzy "Północ Południe", a "Żony i córki" (jeśli to wgl "Żony i córki") Nie mogę dopatrzeć się tytułu...

UpiornyGroszek pisze...

Cassiel: Dziękuję, poczułam się mile połechtana :D

Immora: Zrób koniecznie, uwielbiam oglądać cudze biblioteczki, więc z pewnością do Ciebie zajrzę :)

Mery: Nie żałuj, bo nie ma czego ;) Pomiędzy "Północą Południem" a "Żonami i córkami" znajduje się inna książka Gaskell- "Mary Barton", wydana w Polsce raz, dokładnie 56 lat temu, odkopana przeze mnie w antykwariacie (czemu towarzyszył głośny, przeciągły, radosny kwik).

Jul pisze...

Wow, fajna kolekcja. Zazdroszczę ci wielu pozycji.:D

Unknown pisze...

Mamma mia. Jestem pod wielkim wrażeniem tego magicznego, ogromnego zbioru :))

Unknown pisze...

Tak samo jak Mery uwielbiam,a wręcz kocham oglądać cudze biblioteczki.Zazdroszczę wielu pozycji.:D

Unknown pisze...

Jejku, ileż wspaniałych pozycji. Niezmiernie zazdroszczę ci całej kolekcji książek Jane Austen,sióstr Bronte jak również "Cienia wiatru" i "Gry anioła". Chciało by się mieć te książki u siebie na półce ;)

Kornelia pisze...

Wygląda mega imponująco xD

Julia pisze...

No no. Piękna biblioteczka. :) Część pozycji i u mnie gości na półce, jednak niektóre z chęcią bym Ci podkradła.

Miravelle pisze...

Uwielbiam jak ktoś dodaje zdjęcia biblioteczki;D Ja też muszę to kiedyś zrobić.
Twoja jest przepiękna, bardzo mi się podoba;) Znalazłoby się dużo książek, których Ci zazdroszczę np. Jane Austen.

Alannada pisze...

Jej, ile książek... Ja też chcę... :D

Zakładka do Przyszłości pisze...

Świetne te zdjęcia. Aż mi się serce kraja, że u mnie tak wszystko...z braku regałów. Muszę się za to zabrać :D
Gratuluję biblioteczki!

Dominika S. pisze...

Bardzo się podobała wycieczka, imponujące zbiory :)

Ejdzita49 pisze...

Ojej, zazdroszczę Ci... Piękne zbiory:)

KamCia pisze...

Imponujący zbiór! Jest czego zazdrościć :) Pozdrawiam ;)

Magda pisze...

przepiękna biblioteczka, widzę kilka tytułów, które chętnie bym Ci podkradła, mam nadzieję, że kiedyś uda mi zgromadzić takie świetne zbiory :)

Mani pisze...

pożeram wzrokiem :)

Ew pisze...

Ach, masz naprawdę cudowną biblioteczkę. Nawet nie wiesz, jak Ci zazdroszczę. Szczególnie jej bardziej fantastycznej części. ;)
Pozdrawiam!

Anne18 pisze...

genialny stosik zapraszam do mnie

Deline pisze...

Ogromnie Ci zazdroszczę tak pokaźnego zbioru! Ahh, chciałabym mieć tyle książek :)

Nika pisze...

Strasznie zazdroszczę Ci tylu książek. Sam ich widok wzbudza we mnie niesamowicie pozytywne emocje. Pokój bez książek nie jest taki atrakcyjny... A co do tematyki, widzę, że byśmy się dogadały.;D

Pozdrowienia!

Unknown pisze...

Zazdroszczę tak wielkiej biblioteczki. Moja nadal się rozwija i mam nadzieję, że kiedyś będzie taka jak Twoja :)
Pozdrawiam!

Miqa pisze...

O mamo, ale masz biblioteczkę! Masa cudownych książek!!
Wprawdzie troszkę się przy zdjęciach nagimnastykowałam, ale i tak jestem pod ogromnym wrażeniem!

halska. pisze...

O! Twoja biblioteczka robi naprawdę wielkie wrażenie - a może powinnam napisać biblioteka? Naprawdę, masz przeogromną ilość książek, aż zazdrość bierze. Nie chciałabyś się podzielić? :)

Ale ja, mówiąc szczerze, piszę w innej sprawie. Otóż jestem założycielką bloga prozaicy.blogpost.com, czyli miejsca, na którym organizowane są konkursy literackie, chciałabym w przyszłości umieszczać tam recenzje, poradniki, wywiady, artykuły i tak dalej. W sumie moją ambicją i takim małym marzeniem jest zrobienie z Prozaików czegoś naprawdę super - takiego kącika, do którego będą przychodzić ludzie, żeby pochwalić się swoją twórczością, podyskutować na jej temat. Ale w związku z tym - potrzebowałabym trochę pomocy. Dlatego czy mogłabyś na swoim blogu umieścić button do Prozaików? Byłabym bardzo wdzięczna - oczywiście, link do Ciebie także znalazł by się u nas, konkretniej w lewej kolumnie. Co Ty na to? :)

Pozdrawiam, halska.

prozaicy.blogspot.com

Violy pisze...

Coś wspaniałego! Tyle do powiedzenia w tej kwestii ;) Zazdroszczę wszystkiego!

Anonimowy pisze...

Wycieczka wspaniała - piękna kolekcja.

Natalia Pych pisze...

Ach, ileż książek bym Ci z chęcią podebrała... :) Zazdroszczę tak wspaniałej biblioteczki! :)

Gnome pisze...

Podobno książka to najlepszy przyjaciel człowieka. Otwiera nowe okna na świat, ukazuje nieznane dotąd historie, swoją niezwykłością dzieli się z innymi... ale czy na pewno?

Najlepiej jest to sprawdzić! Chciałbym serdecznie zaprosić na odwiedziny nowego bloga z recenzjami książek. Recenzje te przybrały dość specyficzny wygląd, dlatego radzę się przygotować :).
Zapraszam! Czytanki Gnoma

(PS Przepraszam za spam. Wiem, jak bardzo potrafi on człowieka zirytować, ale myślę, że rozumiesz, iż czasem bez niego nie da się przekazać innym informacji o blogu. Jeśli uważasz to za stosowne, skasuj komentarz zaraz po przeczytaniu.)

Unknown pisze...

Pięknie to wygląda, tyle książek... robi wrażenie. Oczywiście chyba nie muszę pisać, że z chęcią wszystkie bym ci zwinął? ;)

Anonimowy pisze...

For paid members, it lets the upload up to gigabytes.
Some of the sites even over video footage of the game and highlights also.
Find the Hindi samachar that concerns you when you read the newspaper
that is your favorite.

my blog - T News

Anonimowy pisze...

My motto is "less is better" and as far as weight, I have to be able to
carry it all in one tote bag. * External Door & Windows - Aluminum
Powder Coated Windows. In February, returning the right tablet in association with ASUS in construction and using your contacts
and SMS messaging.

Also visit my web site: Pro Repair auto shop software

Prześlij komentarz

 
Wordpress Theme by wpthemescreator .
Converted To Blogger Template by Anshul .